כמו שסיפרתי לכם, בימים אלו אני משיקה בישראל את Scaling Up, השיטה המצליחה בעולם לאימון עסקי למנכ"לים ומנהלים בכירים, לצמיחה עסקית מוגברת בשורת ההכנסות והרווחיות. אחד היתרונות הגדולים של השיטה הוא חשיפה למנהלים שהגיעו לפסגה וכן למובילי דעה עולמיים בתחומים של אקדמיה, כלכלה, ספרות ועוד.
השתתפתי בכנס און ליין של סקיילינג אפ, Leading the Recovery 2.0 (צפו בו מעל 5,000 מנכ"לים וחברי הנהלה). התרגשתי לקחת חלק בפורום, שלפני שהצטרפתי ל-Scaling Up יכולתי רק לקרוא עליו בעיתון. הוידאו של הראיונות מצטרף לארגז הכלים העשיר והיחודי של Scaling Up וכבר עכשיו אני מזמינה אתכם לקבוע איתי קבוצות דיון שבמרכזן הוידאו של הראיונות עם המנהלים המצליחים בעולם ויצירת שיח סביב נושאים ניהוליים חמים.
אני גאה לשתף אתכם במסרים המרכזיים של ארבעת הדוברים בכנס, חלק ראשון (החלק השני יפורסם בפוסט הבא):
- NATHAN BLECHARCZYK – Co-Founder of Airbnb
- SCOTT GALLOWAY – Author of The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook and Google, New York University professor and entrepreneur
ניית׳ן בלייקרציק, מייסד שותף של Airbnb
- "המגפה היא רכבת הרים בלתי נתפסת עבורנו". קשה היה לדמיין שההכנסות שלנו ייפסקו כמעט לחלוטין למשך שבועיים בחודש מארס".
מפברואר עברו למצב מלחמה שכלל:
- צוות ההנהלה התכנס 7 ימים בשבוע. התקשורת הייתה קריטית ביותר.
- הם העלו כמה עקרונות כלליים "להסתגל למציאות החדשה״.
- ״בראש ובראשונה, החלטנו לשים את בריאות הציבור בראש סדר העדיפויות". החברה היתה נחושה עוד יותר לממש את החוזקה העיקרית שלה, אירוח מעולה ואותנטי״.
- Airbnb חשבה על כל בעלי העניין.
- החברה הקימה קרן של 250 מיליון דולר כדי לסייע למארחים שלה.
- למרות הצורך לפטר 1,900 עובדים, Airbnb וידאה שהם יקבלו את חבילות הפיצויים מהטובות שקיימות עם 14 שבועות שכר בסיס, בתוספת שבוע על כל שנת עבודה, ו-COBRA (כיסוי ביטוחי לפי חוק בארה"ב בשם זה).
- דאגו לקהילה, והקימו תכנית לאירוח עובדי רפואה בקו הקדמי.
- החברה נקטה עמדה פרו-אקטיבית מול הרגולטורים. "התייחסנו אליהם כאל בני ברית, לא יריבים. שיתפנו פעולה עם מאות ממשלות בנושא של תיירות אחראית שדואגת להנעת הכלכלה היכן שהיא מתרחשת". Airbnb גם חברה לארגונים מקומיים במטרה להפיץ הלאה את הרווחים הכלכליים.
- החברה הצליחה לגרום לשותפות בין שלושת מייסדיה לעבוד היטב, על ידי התייחסות לשותפות כאל מבנה שיקרוס ללא שלוש הרגליים שמחזיקות אותו.
- מצורפים לינקים לשני מכתבים בנוגע למחויבותה של Airbnb לשרת את כל בעלי העניין ולהפוך ל"חברה של המאה ה-21":
סקוט גאלוויי, SCOTT GALLOWAY פרופסור ב-NYU ויזם. מחבר הספר The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple Facebook, And Google
- אנו חווים תאוצה בזמן – בתמותה מהקורונה, בצמיחת המסחר האלקטרוני ועוד.
- אמזון, וולמארט, קוהל'ס, מייסי'ס ונורדסטרום מובילות את המשחק.
- ההתאוששות תהיה בצורת K, כאשר חברות הטכנולוגיה הגדולות (ביגטק) והקמעונאים החיוניים יסתדרו. כל היתר לא.
- בתי חולים ושירותי בריאות הם ענפי הכלכלה שיהיו דומיננטיים. אמזון עומדת להיכנס לתחום שירותי הבריאות לא מכיוון שהיא רוצה בכך, אלא כי היא חייבת.
- הקורונה תהיה איתנו לעוד זמן רב, יותר ממה שנדמה לנו.
- נייר הלקמוס להישרדותם של כלי התקשורת יהיה אחוז ההכנסות שיגיע ממינויים. הניו יורק טיימס מקבל שני-שלישים מהכנסותיו ממינויים, השיעור הגבוה ביותר.
- בקרב אוניברסיטאות, המצליחות יהיו אלה שידעו לכנס תחת הגג שלהן גופים עצמאיים. הדבר יוביל לשיבוש אדיר. גוגל מבצעת כבר היום מיקרו-הסמכה ומתייחסת אליה כשוות-ערך לתואר בן 4 שנים.
- אם בורכתם בתשתיות, בטכנולוגיה, ובתרבות שמאפשרת לכם לעבוד מהבית, אתם במצב טוב.
- הפערים האדירים בפרודוקטיביות של חברות יקבעו מי יהיו המנצחים. "הניצחון במרוץ לא נעשה על המסלול, אלא לצד המסלול בתחנות של צוותי השירות״.
חלק ב׳ של סיכום הכנס – בפוסט הבא.
אני מזמינה אתכם לקבוע איתי קבוצות דיון שבמרכזן הוידאו של הראיונות עם המנהלים המצליחים בעולם, ויצירת שיח סביב נושאים ניהוליים חמים. התקשרו אלי ל-053-3381410 או שילחו לי מייל liat.lazar100@gmail.com