את הבלוג שלי התחלתי לכתוב לפני כשנתיים, במהלך העבודה שלי כמנהלת משאבי אנוש בחברת פארמה גדולה, יציבה וותיקה. הבנתי שאני צריכה לבנות את השם שלי בשוק העבודה לקראת היום שיגיע ואאלץ לחפש עבודה. חשבתי לעצמי שיהיה לי יותר קל אם השם שלי יהיה מוכר.
הבלוג התפתח והצליח, נכנסים אליו מעל 5,000 גולשים בחודש, והם שוהים באתר פרק זמן ארוך. התחלתי ללכת לכנסים ולפגוש רבים מהקוראים שלי שאמרו לי שפנו לספק שהמלצתי עליו בבלוג, וכבר מספר חודשים פונים אלי הרבה ספקים/נותני שירותים/יזמים, בתחום של משאבי אנוש, עם בקשה שאכתוב ואפרסם אותם באתר שלי.
זה גרם לי לחשוב: מה אני עושה? איך אני משלבת את הדבר הזה בעשייה שלי? יש קוראים שמחפשים את ההמלצות שלי ויש צד שני שרוצה לפרסם אצלי. למה אני מספרת לכם את כל זה? כי זה הביא אותי לדבר הבא שעבדתי עליו –"בדקתי וכדאי".
אז מה זה "בדקתי וכדאי"?
קטגורית המוצרים המומלצים שלי. מוצרים/אפליקציות/שירותים שאני בוחנת בהם את התוכן, הערך, התרומה המקצועית, השימוש והמחיר מזווית הראייה שלי כמנהלת משאבי אנוש. באתר אני מפרסמת המלצה רק על אלה שעברו את הבדיקה שלי.
אבל לפני שיצאתי לדרך, קיבלתי עם עצמי 3 החלטות חשובות:
- חשוב לי מאד לשמור על איכות האתר ואני לא רוצה שהוא יהפוך לשוק של ספקים.
- מצד שני יש כאן פוטנציאל עסקי שאני לא רוצה לפספס. הזדמנות להרוויח כסף. אופס, אמרתי מפורשות שאני רוצה להרוויח כסף, משפט לא שגור בקרב המין הנשי, אנחנו נוטות לתת דברים ללא תמורה, או לקחת תמורה זעומה (מי שמזדהה עם מה שכתבתי מוזמנת ליצור איתי קשר).
- חשובה לי השקיפות מול הקהל שלי. לכן התחייבתי לעצמי שאני אבדוק כל ספק באופן אישי, ורק מי שעומד בסטנדרטים שלי – אני אכתוב עליו המלצה. יש כמה ספקים שלא פרסמתי אותם, כי חשבתי שהם לא מספיק טובים לטעמי, בדגש על טעמי בלבד. הם לא נמצאים באתר. זה החלק הכי קשה. להגיד לאחרים שזה לא מספיק טוב בשבילי, כדי לשמור על הרמה הגבוהה ועל האמינות שלי בעינכם, כאיש מקצוע.
אז יצאתי לדרך…
העליתי לאוויר את "בדקתי וכדאי״. בחרתי דברים מיוחדים, אנשי מקצוע טובים, את כולם בדקתי ולכן הם נמצאים באתר. גייסתי את שלי לואיס, בלוגרית ומעצבת נעליים (למדה בהולנד, ריספקט!) ואת רעות פרנקל, מעצבת פנים, (אמא לשלושה: 4, 2, חודש, ששום דבר לא מרתיע אותה, כולל לבוא אלי לרמת השרון מאזור ים המלח, עם תינוק מתוק בן 3 שבועות, ריספקט!). התפקיד שלהן לשוטט ברשת, להיכנס לבלוגים ולמצוא את הדברים המגניבים והמיוחדים, למצוא את הספקים הקטנים מהפריפריה שלא שמענו עליהם ולפתוח בפניהם את ההזדמנות להגיע לקהל רחב.
סוד קטן שאני רוצה לשתף אתכם: האתר כבר באוויר מספר ימים. יש כמה תיקונים גרפיים שצריך לעשות, טרם נעשו ויעשו בימים הקרובים. אחרי התלבטויות החלטתי לצאת גם אם זה 80% טוב. אתקן ואשפר תוך כדי תנועה. זה לא קריטי. תחשבו על זה, אם יש לכם דברים שעוד לא מושלמים (מוכנים ב-80%) ואתם לא יוצאים איתם. בעולם של היום 80% זה מספיק טוב. אל תחכו ל-100% כי זה יכול להיות כבר לא רלוונטי.
ומה עכשיו?
- אני מחפשת ספקים/נותני שירות/יזמים, איכותיים, מקצועיים, שיש להם מה להציע לאנשי משאבי אנוש ורוצים לפרסם ב"בדקתי וכדאי".
- מחפשת איש/ת מכירות, שיהיה עסוק להביא לקוחות חדשים, מגניבים, חדשניים, יצירתיים, מעניינים, לקהילת משאבי האנוש. עבודה כפרילאנס, תגמול לפי מכירות.
מוזמנים לפנות אלי במייל liat.lazar100@gmail.com
Galitshul
25 באוגוסט 2017 ב 12:37רעיון מעולה, כבר מעבירה הלאה לבעלי עסקים, שיהיה בהצלחה ❤️
Liat Lazar
26 באוגוסט 2017 ב 08:40גלית, המון תודה על הפירגון והשיתוף
יונית צוק
26 באוגוסט 2017 ב 17:38תותחית. עם טעם מעולה כמו שלך בטוח שאקרא את בדקתי וכדאי לעומק. כל הכבוד על היוזמה
Liat Lazar
26 באוגוסט 2017 ב 19:44יונית את שותפה לרעיון ולהקמה אוהבת אותך.
אפרת
9 בספטמבר 2017 ב 22:27רעיון מקסים, בהצלחה!
Liat Lazar
11 בספטמבר 2017 ב 06:41תודה על הפידבק, שמחה לשמוע.
צמרת פירסט
9 בספטמבר 2017 ב 23:27רעיון מצויין. מקצוענית, יסודית ואמינה, ואני לא משחררת את צרור המילים הללו בקלות. כל הכבוד!
Liat Lazar
11 בספטמבר 2017 ב 06:40תודה רבה!