פיטר דרוקר, גורו בניהול, אמר שכמו שצווארי הבקבוק הם תמיד למעלה , גם בחברות, אתגרים ארגוניים בד"כ מצביעים על צורך לבחון את הדברים ברמת ההנהלה ומשם להתקדם לשאר הארגון.
כשצומחים מהר, כשעושים "Scale", צריך להפוך כל אבן בארגון כדי לראות איפה הדברים עובדים לא יעיל. אם יש חפיפה בתפקידים של שתי מחלקות, התוצאה היא פגיעה ביעילות. אחת הדוגמאות השכיחות לכפילות היא: סמנכ"ל פיתוח ו-CTO שבהרבה מקרים ישנה חפיפה בין שניהם, כי התפקיד פוצל כשהחברה גדלה.
מכירים?
מכירים, אבל חיים עם זה. הרבה חברות נמצאות שם.
מהניסיון שלי,כנציגה של SCALING UP בישראל, בעבודה נכונה עם הכלים המקצועיים המתאימים, אפשר להוביל תהליכי צמיחה מואצת בהצלחה
3 דברים מעניינים שעלו בחברות שאיתן עשיתי תהליך של ניהול הצמיחה
- שיווק ומכירות היו מחוברים – בעקבות מיפוי המבנה הארגוני, הבנו שיש צורך במחלקת שיווק מקצועית. שיווק הוא מנוע צמיחה מרכזי בחברות שצומחות.
- המנכ"ל אף פעם לא חשב מה התפקיד שלו בחברה. הוא עבד אינטואיטיבית, עבד בMODE של תגובה וכיבוי שריפות לעומת תכנון, ייזום והובלת מהלכים אסטרטגיים.
- פונקציית טכנולוגיות חסרה – השירות שהחברה נותנת מתבסס על תשתית טכנולוגית שאותה מפתח ספק חיצוני. העבודה שעשינו הביאה למסקנה שצריך להכניס את היכולות הללו פנימה תחת המנכ"ל במקום הספק החיצוני.
איך ממשיכים מכאן?
ראשית, מבינים שהדברים לא קורים מעצמם, צריך לנהל את תהליך הצמיחה, לרתום את ההנהלה ולהשתמש בכל הכלים המתאימים.
אתם מוזמנים להתקשר אלי, ליאת לזר 053-3381410
SCALING UP ISRAEL