ליאת לזר

בלוג

הרצאות בנושאי משאבי אנוש

ראיון עם רעות פלג, מנהלת קבוצת HR FOR HR

אני עוקבת אחרי הפעילות של רעות כבר כמה שנים. מאד אהבתי את המפגשים שעשתה לקהילת משאבי אנוש שנקראו HR ON THE BAR. תמיד ידעה לבחור לוקיישנים מהממים, להביא אורחים מענייינים ולגרום לנו, אנשי משאבי אנוש, לצאת החוצה להיפגש איתנו. רעות בעצם יצרה קהילה דרך המפגשים ובעיקר דרך קבוצת הפייסבוק הכי גדולה של אנשי משאבי אנוש, HR FOR HR. אם אתם אנשי משאבי אנוש וטרם נכנסתם לקבוצה, בקשו להיכנס, חשוב, תרוויחו את הרישות העצום, ידע ושיתוף.

כתבתי בפוסט על הפיטורים שלי שהכל פתוח, אז אני גם מיישמת. פגשתי את רעות בפעם הראשונה לפני כחודש וחצי בקורס "משאבי אנוש פרקטי" שבו הרציתי על הכנת תוכנית עבודה שנתית ודוחות של משאבי אנוש. החלטנו שאנחנו הולכות להרים יחד משהו עבור הקהילה ומאז אנחנו עובדות עליו במרץ. פרטים בפוסט הבא. רמז בתמונה של שתינו.

מבחינתי רעות היא יזמית קלאסית. כל הזמן חושבת על הדבר הבא, יוצרת שיתופי פעולה וממנפת את הקיים עם אג'נדה. חשבתי שיהיה מעניין לראיין אותה ולהכיר קצת יותר את האשה מאחורי הקבוצה והעשייה.

תמונה עם רעות באוטו

שאלות ששאלתי את רעות:

ספרי קצת על הרקע המקצועי שלך.

תחנות בדרך: (לא לפספס את החלק הזה כי יש בו הרבה תקווה לאנשים מהתחום שמפלסים את דרכם בעולם משאבי האנוש).

  1. את הדרך בעולם משאבי האנוש התחלתי בשנה השלישית לתואר הראשון, כשהבנתי שקרימינולוגית אני לא אהיה והבנתי שאני נכנסת לעולם משאבי אנוש. יש אנשים ספונטנים ויש אנשים מתוכננים. אני אדם מאד מתוכנן והתכנון עוזר לי להגיע ליעדים. זה לא תמיד קל, אבל זה נותן כוחות עצומים לכבוש מטרות. כיוונתי את עצמי לתפקיד ראשוני של מיון וסינון קו״ח​, ​ואכן עם מוטיבציה אדירה התחלתי כרכזת בחברת ההשמה.ORS 
  2. אחרי שנה מצאתי שהשלב הבא שלי בדרך לתפקיד קבוע בארגון הוא דרך בית תוכנה ואכן התחלתי לעבוד בחברת מאצ׳פוינט כמגייסת.​​ שם​ ​הבנתי שהצעד הבא הוא ללמוד תואר שני, להתמקצע בתחום ולהשתלב בארגון בתפקיד סטודנט. חברה אמרה לי שיהיה לי מאד קשה למצוא כזה תפקיד, אבל אני מאד האמנתי בדרך שלי. שבוע אחרי התקבלתי לאינטל וחודש אחרי התחלתי את התואר השני, בייעוץ ארגוני. 
  3. באינטל עבדתי במרכז​ הפיתוח בפתח תקווה​ ​והשתלבתי ב​תפקיד בצוות ה HR-של קבוצה שנרכשה ע״י אינטל (סטארטאפ בשם ENVARA)​. היה לי צוות מדהים שעד היום אנחנו בקשר קרוב מאד ושם למדתי ויישמתי את רוב מה שאני יודעת על משאבי אנוש. אינטל היה ביה״ס מדהים ויש לו חלק משמעותי בעיצוב התפיסה המקצועית שלי.
  4. אחרי שילדתי את שקד ועם סיום התואר עברתי לעבוד בגוגל ישראל כ HR Consultant-שמנתה אז כ-200 עובדים בחיפה ותל אביב. גם שם כאמור הצבתי יעד ורתמתי את חברת ההשמה שעבדתי איתה בכדי לשכנע את מנהלת משאבי האנוש של גוגל ישראל לראיין אותי.
  5. אחרי כשנה חיפשתי תפקיד של מנהלת משאבי אנוש ועברתי לנייס לתפקיד של מנהלת משאבי אנוש גלובאלית בארגון הסקיוריטי. תוך כדי התקופה בנייס, הרגשתי שהייתי רוצה לשלב משרה חלקית בסטארטאפ עם עצמאות. זה נראה אז שהסיכוי למצוא משרה כזאת מאד נמוך.
  6. אחרי לידת בני אורי יצאתי לחפש את התפקיד הבא. באותה העת, כשהייתי לבד בבית התגעגעתי מאד לתחושת העבודה בצוות ומאד רציתי להשתייך לקהילה. לא היה לי פשוט כי הרבה מהקהילות היו סגורות בפניי ולכן החלטתי שאני אפתח קבוצה של אנשי משאבי אנוש, שבה כל מי שהוא איש משאבי אנוש יוכל להיכנס ובה נעשה knowledge sharing וניתן תחושת שייכות וערך לחברים בה. קראתי לה HR for HR כי חשבתי שבמקום הזה נוכל להיות משהו שאנחנו תמיד מעניקים לאחרים, אבל לעולם אין לנו. ואכן במרץ 2014 הקמתי את הקבוצה. היו בה 67 חברים ראשונים וכולם היו מכרים שלי מעבודות קודמות. זה היה ממש לא קל להתניע את הדיונים. אבל שנה אח״כ במאי 2015 היינו כבר 1000 חברים, ומאז, שנה וחצי נוספות אחרי, אנחנו כמעט 8000 חברים והקבוצה הזאת הפכה למשפחה שלי ולבית שלי, והיא אחד ההישגים שאני הכי הכי גאה בהם בהיבט המקצועי.
  7. הייתי בטוחה שסטארטאפים יחטפו אותי, אבל הטלפון נדם. החלטתי שאם לא פותחים לי דלת, אכנס דרך החלון… וכך היה. התייעצתי עם הרבה חברות בתחום ואף נפגשתי לשיחות ייעוץ עם דמויות מובילות בעולם המשאבי אנוש והבנתי שמה שסטארטאפים הכי צריכים זה גיוס, אז אחרי הרבה שנים במשאבי אנוש הבאתי את יכולות האבחון שלי, למדתי לבד לינקדאין ופרופילים של משרות והתחלתי לגייס. פתחתי יחד עם חברתי ג׳ולי חברה בשם ,Jinji פנינו לחברות דרך הלינקדאין והצעתי את שירותינו. הלכנו לכנסים ומיטאפים והכרנו הרבה אנשים מעניינים וחברים חדשים. כשהתחלתי ללכת למיטאפים הבנתי את הפער העצום בין התחום שאני באה ממנו לבין הסצנה של הסטאטאפים ואמרתי שאין מצב שאין כזה דבר לאנשי משאבי אנוש.
  8. חברתי לג׳ולי שותפתי ולגליה נבו, ויחד הקמנו ליין של מיטאפים בשםHR on the Barובו פיתחנו בכל פעם נושא אחר. במפגש הראשון אירחנו את מי שהיה הפאונדר של Fiverr ושכנעתי אותו לבוא בתמורה לזר פרחים מהשדה במושב. הכינו אותנו שמיטאפ של 30 אנשים זה טוב אבל הגיעו 120 וכך בכל מפגש הגיעו בין 100-200 אנשי קהילה. ​בשלב מסוים הרגשנו שהפסקנו לחדש וגם קצת התעייפנו מלגייס מקומות ואוכל בחינם.
  9. בינתיים ג׳ולי ואני לא יכלנו לוותר על תחושת המימוש שהייתה לנו כמנהלות משאבי אנוש וכל אחת מצאה תפקיד מתאים, אני בכמה סטארטאפים וג׳ולי בחברת שירותים גדולה. ​מאז עברו שנתיים, שבהן אני ממשיכה בעשייה כמנהלת משאבי אנוש, מלווה פאונדרים בסטארטאפים, מנהלת את קהילת משאבי האנוש הגדולה בארץ, advisory board לכמה סטארטאפים ומובילה בשיתוף פעולה עם העמותה לניהול משאבי אנוש את הקורס הכי עדכני ומרתק בעיניי בעולם המשאבי אנוש.

לפני שנה כששאלו אותי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה, חששתי מאד להגיד מה. אמרתי אני? רעות? מנהלת משאבי אנוש? אני יכולה להיות יזמית?

כמה זמן את משקיעה בניהול הקבוצה?

אני משקיעה בקבוצה בסביבות השעתיים-שלוש ביום. כמעט כל יום, כולל שישי שבת.
אני מאשרת חברים – תהליך שלוקח לי המון המון זמן ועוברת על פוסטים. משתדלת לענות אם אין תגובות ומוחקת ומעבירה פוסטים שאינם במקומם. אני מפרסמת מספר שאלות אנונימיות ועונה לשאלות רבות בפרטי.​

מה האג'נדה שלך?

האג'נדה שלי היא להשתמש בכוח של הקהילה ושיתוף הידע לקידום המקצוענות בעולם משאבי האנוש. אני חלק מדור ה-Y הקלאסי והמשמעות בעשייה מאד חשובה לי. האג׳נדה היא המצפן שלי שעוזר לי בקבלת החלטות לגבי פרויקטים קיימים ועתידיים.

איך נראה יום עבודה שלך?

תלוי באיזה יום הימים שלי מאד שונים אחד מהשני, יש ימים שבהם אני יושבת בחברה, יש ימים שאני כל היום בפגישות, יש ימים שאני עובדת מהבית. מה שחשוב הוא שלכל מקום שאני הולכת ומה שאני לא עושה, אני כל הזמן מחוברת לקבוצה – עוקבת אחרי מה שמתרחש, מטפלת בנושאים שעולים ועונה לשאלות בפרטי ובמיילים.

מה השאלה הכי מוזרה ששאלו בקבוצת הפייסבוק?

באמת שלא עולה לי. אין שאלות מוזרות בעייני – כל אחד שואל מהמקום האישי שלו ומה שניראה לי מוזר הוא אלמנטרי לאחר. יש דברים אחרים שמוזרים בעיניי וזה כשאנשים נוהגים בחוסר כבוד אחד כלפי השני. זה אחד הדברים שהיו חשובים לי לשנות בשיח של הקהילה שלנו.

האם את מצליחה לאזן בין משפחה לעבודה?

כן ולא, יש לי 2 ילדים: שקד בכיתה א׳ ואורי בן 3.5 ואני תמיד אומרת שמאחורי אישה קרייריסטית עומד מערך תמיכה, במקרה הזה, זה בעלי ניר שתומך בי מאד והוא שותף מלא שלי בבית. אני משתדלת להיות בבית מוקדם יומיים-שלושה בשבוע, אבל זה מאד משתנה ואני יכולה להגיד שיש לי המון געגועים אליהם ורגשות אשם. למזלי אני מאד מאד מאד נהנית ממה שאני עושה ויודעת שמה שאני עושה הוא גם למענם.

איך נרקם לו רעיון, יוזמה, איך זה קורה?

אין קסם ליצירת רעיונות אבל זה בהחלט מדבק וברגע שיש כמה רעיונות הם יוצרים אפקט מתגלגל של יצירתיות. לרוב הרעיונות מגיעים מהבנת הצורך והפער הקיים ומההבנה שיש לי את הכלים או היכולת לתת להם פתרון.אני מאד מאמינה בשיתופי פעולה ולפעמים רעיון יכול לחכות לשיתוף הפעולה המתאים, כמו השיתוף פעולה בינינו הרעיון היה קיים כבר למעלה משנה אך חיכה לעיתוי והזוגיות המתאימה.

איך באה יוזמה לעולם

יש לך תחביבים? מהם?

אני מאמינה שכל אדם צריך לשאוף לעשות את מה שהוא אוהב. בעייני תחביב הוא משהו שעושה לך טוב. אני נהנית מכמעט כל מה שאני עושה וזה די ממלא את כל זמני הפנוי. העשייה מביאה לי סיפוק אדיר. אני חושבת שאפשר לראות את זה ממידת המחויבות שלי.

מה הלאה? תוכניות, הרי הראש שלך לא נח.

 אני עובדת על מספר פרויקטים – אנחנו באמצע המחזור הראשון של קורס משאבי אנוש פרקטי שהוא הצלחה גדולה, ובקרוב פותחים את המחזור השני. יהיו בקרוב מספר שינויים מרגשים וטובים בקבוצה, אני משקיעה הרבה במיזם החדש והגדול שלי שיושק בשבועיים הקרובים, וכמובן על הפרויקט הסודי המשותף שלנו, והכל דינמי וכל הזמן נוספים ומשתנים דברים.
תודה שהתארחת אצלי. היה לי מעניין, מחכה להמשך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. שירלי יוסף

    21 בנובמבר 2017 ב 23:06

    נשמע מדהים
    בהחלט יזמית
    וממבט רחוק הבנתי שהקבוצה מצויינת ונותנת ערך רב

    אני מעבירה הרצאות על בריאות מתחום רפואת הרמב"ם ואשמח לדעת איך אני אוכל להציע את שרותיי לקבוצה שלך?

    תודה מראש והמון בהצלחה
    שירלי יוסף

    הגב
דילוג לתוכן